Tietoa selkokielellä

Tällä sivulla on tietoa Selkosivut.fi nimisestä palvelusta selkokielellä.

Kuvassa selkosivujen tunnuslogo ja kysymysmerkki.

Mikä on Selkosivut.fi?

Talo, jonka sisällä on Selkosivujen tunnus ja logo ja TulkkausILONAn logo.

1. Selkosivut.fi on TulkkausILONA Oy:n tarjoama palvelu.

Kuvassa on selko-ohje ja internetsivuille lisättävät selkomateriaalit.

2. Valmistamme selkokielisiä ja selkokuvitettuja materiaaleja. Sellaisia voivat olla esimerkiksi tulostettavat selko-ohjeet ja esitteet tai internetsivuille lisättävät selkotekstit ja selkokuvat.

Kuvassa on papereita suurella ja sekavalla tekstimäärällä, joka muutetaan selkeään ja tiivistettyyn muotoon.

3. Kokoamme suuresta tekstimäärästä tärkeät tiedot ja mukautamme ne selkokielelle.

Kuvassa on talo, jonka sisällä on Selkosivujen logo ja selkokuvia.

4. Selkokielisen tekstin kuvitamme ILONA-selkokuvilla. ILONA-selkokuvat ovat Selkosivut.fi palvelun suunnittelemia ja piirtämiä. Kuvat mietitään ja piirretään asiakkaalle sopivaksi.

Asiakas miettii, mikä Selkosivut.fi on ja on kiinnostunut palvelusta.

Miten palvelumme toimii?

Kuvassa asiakkaalla on puhelin ja tietokone sekä talo, jossa on Selkosivut.fi logo ja ammattilainen.

5. Ota yhteyttä Selkosivut.fi palveluun soittamalla tai sähköpostilla.

Asiakkaalla on kaksi paperia täynnä tekstiä. Asiakkaalla on puhekupla, jossa selko-ohjeen kuva, euron merkki ja kysymysmerkki.

6. Kerro millaisia selkomateriaaleja tarvitset ja millaiseen käyttöön ne tulevat. Me autamme sinua mielellämme.

Kuvassa on paperi, jonka otsikkona on sana tarjous. Tarjouksessa on euron merkki, kalenterin kuva, kahden selko-ohjeen kuva ja Selkosivujen logo.

7. Lähetämme sinulle tarjouksen. Tarjouksessa kerromme tilauksesi aikataulun, tarvittavan materiaalin määrän sekä hinnan. Nyt voit hyväksyä tarjouksemme.

Asiakas ja ammattilainen istuvat pöydän ääressä. Henkilöillä on kaksi paperia, joissa on paljon tekstiä ja kaksi selko-ohjetta.

8. Aloitamme yhteistyön kanssasi aloituspalaverilla. Aloituspalaverissa sovimme, millainen teksti mukautetaan selkokielelle ja mitkä asiat selkokuvitetaan. Tehtävänäsi on antaa meille alkuperäiset selkokielelle mukautettavat tekstit.

Kuvassa ammattilainen kirjoittaa. Vaikeasta tekstistä tulee helposti ymmärrettävää.

9. Mukautamme antamasi tekstit selkokielelle. Suunnittelemme kuinka selkokielinen teksti selkokuvitetaan.

Kuvassa ammattilainen antaa ohjeita graafiselle suunnittelijalle. Graafinen suunnittelija piirtää kuvaa.

10. Graafinen suunnittelijamme piirtää selkokuvituksen. Selkokuvituksessa käytetään ILONA-selkokuvia palvelun omasta kuvakirjastosta. Graafinen suunnittelija piirtää ja muokkaa selkokuvia sinulle sopivaksi.

Kuvassa teksti ja kuvat menevät samalle paperille.

11. Yhdistämme selkomukautetut tekstit ja selkokuvat.

Kuvassa asiakas ja ammattilainen istuvat saman pöydän ääressä.

12. Tapaamme kanssasi välipalaverissa.

Asiakas antaa palautetta selko-ohjeesta. Asiakas ei tykkää selko-ohjeen ensimmäisestä versiosta. Toiseen selko-ohjeen versioon vaihdetaan kuva, jonka asiakas hyväksyy.

13. Esittelemme sinulle valmistamamme selkomateriaalit. Sinä annat meille palautetta ja voit kertoa ajatuksiasi materiaaleista. Teemme tarvittavat muutokset ja sitten työmme on valmis.

Asiakas on maksanut ja saanut selko-ohjeen. Ammattilainen kertoo informaatiota.

14. Lähetämme sinulle laskun. Kun lasku on maksettu, lähetämme sinulle valmiit selkomateriaalit. Annamme myös mielellämme sinulle vinkkejä selkomateriaalin käyttämiseen liittyen.